האם גם אצלכם בארגון מדברים על מיתון?

מיתון בגיוס?! להפוך את התקופה הקשה להזדמנות הגדולה.

כבר כמה חודשים שלקוחות פונים אלי בשאלה,"התחלת להרגיש במיתון?" והאמת היא שעם כל ההתרחשויות הגלובליות עדיין נראה שבמרבית הארגונים העסקים נמשכים כרגיל אבל עם עין אחת פתוחה היטב למתרחש מעבר לים.

כשנשאלתי לשאלה המפחידה דווקא ראיתי בה הזדמנות, נזכרתי כבר בשני משברים או יותר וראיתי מול עייני את פריצות הדרך שקרו לי באופן אישי ומקצועי דווקא בימים קשים, ואם ליחס להצלחה שלי מקור אז דווקא באותם שני משברים גדולים, תקופת הבועה ועידן ה- .com ב- 2001 והשני משבר הסאב פריים האמריקאי ב- 2008 הצלחתי להגיע להישגים הגדולים ביותר שלי.

מסקנה ראשונה אם כן: אל פחד!

מסקנה שניה: בתקופות קשות החזקים שורדים.

כאן נשאלת השאלה של כל ארגון גיוס, איך אפשר להרוויח מן המצב? אז הנה התשובה:

כשהשוק קשה, קשה גם למתחרים ויש כאלה שגם לא ישרדו, תוצאה מיידית תהייה פחות תחרות על המועמדים שבעיקרם אני חפצה, פחות תחרות מגדילה את הסיכוי שלי להגיע לאותה חבורה איכותית שלפני שנה היתה מחוזרת מאוזן לאוזן וכיום קצת פחות.

מסקנה שלישית: זה הזמן למטב את מקורות הגיוס היעילים אך היקרים פחות.

הגיוס הוא אחד המקומות הראשונים להיות מושפעים ממיתון ולכן הצורך להצדיק את ההוצאות הולך וגובר, עלויות גבוהות של חברות ההשמה הופכות לנטל כבד על הארגון ודווקא אז זו ההזדמנות לחזק את המקורות הישירים שהוכיחו עצמם כבעלי עלות תועלת גבוהה יחסית: תוכניות חבר מביא חבר, אקדמיה וכמובן הרשתות החברתיות.

איך להגיד בצורה הברורה ביותר- בימים קשים הרשת הופכת יעילה עוד יותר, מועמדים פותחים יותר את האוזניים והתקשורת הופכת לקלה יותר, מוכנים יותר לשמוע על הצעות, מעוניינים לדעת מי בכלל מגייס, מגיבים יותר ונהנים לא פחות מתחושת החיזור.

בשאיפה שהתחזיות הרעות לא יתממשו, להתכונן לתרחיש זה דווקא יצור גיוס יעיל יותר, איכותי ובטווח הארוך תלוי פחות בהלכי השוק המשתנים.

אז מה קורה אצלכם?