ירידי תעסוקה כזרוע למינוף הגיוס בקרב דור העתיד של המהנדסים

חודשים מאי יוני, תמיד היו בעבורי תקופת ירידי התעסוקה ייצגתי כל כך הרבה מהארגונים בהם עבדתי שחשבתי שזה ימאס לי והאמת אני קצת מתגעגעת, יש באינטראקציה הבלתי אמצעית עם דור העתיד משהו שאין לו תחליף 🙂 ירידי התעסוקה הם ענף בתוך קשרי אקדמיה, ענף זה הוא אחד ממקורות הגיוס הוותיקים ביותר אבל עם זאת לא נס ליחו.

השאלה הראשונה שנשאלת, להשתתף או לא להשתתף? וכאן התשובה כמו בכל דבר תלויה במספר פרמטרים וכל ארגון יעשה את החישוב שלו. כמו כל מקור גיוס השאלה הראשונה שראוי לשאול היא מה המטרה? לכל ארגון וזה גם תלוי תקופה יש מטרות שונות. מטרה יכולה להיות למשל: להיות בקשר עם דור העתיד של המהנדסים ולבנות את המיצוב כלפיהם עוד בטרם נכנסו לשוק העבודה. מטרה אחרת יכולה להיות גיוס מיידי של סטודנטים או בוגרים ומטרה שלישית יכולה להיות שיווק של המוצרים שלי. מרגע שהגדרנו מטרה אחת ברורה, יתר התהליך הופך לפשוט יותר, האם באמצעות השתתפות ביריד אוכל להשיג את אותה המטרה.

השאלה הבאה היא כמה זה עולה לי? כאן יש לקחת בחשבון את העלויות השונות, מעבר לעלות ההשתתפות יש בדרך כלל עליות שונות לא מעטות, ביניהן עלות הקמת הביתן, אפילו אם נסתפק בפלייר וברולאפ יש כאן בד"כ עליות הנעות בין מאות שקלים למאות אלפי שקלים, תלוי בכמה אנחנו רוצים ובעיקר יכולים להרשים, לא לשכוח שמדובר גם בשעות וימי עבודה של צוות הגיוס ובד"כ גם מנהלים ומראיינים מתוך הארגון.

השאלה הבאה, איפה? באילו ירידים כדאי להשתתף ועל מי ניתן לוותר, שאלה זו היא לכאורה פשוטה, ואינטואיטיבית בוודאי נחשוב על הירידים הגדולים יותר, עם זאת נסיוני הרב בתחום הביא אותי למסקנה שהאירוע יכול להיות גדול מאוד אבל קהל היעד שלי לא בהכרח יהיה שם, אז איך נגשים לזה, דבר ראשון שלמדתי הוא לבדוק את התפלגות העובדים שלי על פי מוסדות הלימוד השונים, מחקרון קצר שעשיתי באחד הארגונים בו עבדתי גילה כי יש מוסד שהוזנח במשך שנים רבות בשל "תחושה" שמשם לא נגייס את טובי עובדינו, גיליתי ותיקנתי. השלב הבא באיפה, הוא להבין האם קהל היעד שלי יהיה שם? כאן פחות הייתי מאמינה למארגנים ומבקשת להתייעץ עם עמיתים בתחום שהיו בעבר בירידים מהסוג הזה, בהזדמנות זאת גם שווה לבדוק את עניין המיקום ביריד עצמו כדי שלא יכניסו אתכם לאיזו פינה נידחת ללא טרפיק.

דבר אחרון אבל חשוב מאוד, ירידי תעסוקה הם רק חלק קטן ממה שאני קוראת לו קשרי אקדמיה כמקור גיוס, כמעסיק אתה בד"כ נבלע בים של חברות, כאשר המטרה של רוב הסטודנטים היא בעיקר לצאת ברכוש רב של אתננים קטנים, מאוד קשה לבדל את עצמך והססמאות/ קלישאות הן הטפל שבכל העניין. כמעסיק שחפץ בקהל יעד שהגדיר מראש, המחשבה שלך צריכה לפנות לכיוון ארוך הטווח שבא ואומר כיצד אני שומר על קשר עם מוסד זה או אחר ולא רק כשכולם שם אלא שניה או חודש לפני כן ואז אתה יוצר את היתרון האמיתי. השכילו לעשות זאת מעט מאוד ארגונים בישראל, אך אלה שפועלים בגישה זו הצליחו ליצור לעצמם קרקע פוריה של סטודנטים ובוגרים אייכותיים שיודעים להעיד כי ברגע שיחלו בחיפוש העבודה יפנו לאותם מעסיקים.

אני מניחה שמה שכתבתי כבר לא יסייע לרובכם בקיץ הקרוב שכן שריון המקומות ברוב הירידים נעשה כבר מבעוד מועד, אבל השנה הבאה באותה רוטינה אולי תביא אתכם לחשוב קצת אחרת על ירידי התעסוקה, הרי בסופו של דבר זה הרבה עניין של ניסוי וטעיה אבל אם סייעתי לכם ולו במקצת לקצר את תהליכי הבניה, אשריי..