נשים ברשת

זהו הגענו לאחרי החגים גם שלנו וגם של הגויים והבטחות שהבטחנו לעצמנו חייבים לקיים, הבטחה כזו היא ההבטחה שלי להשמיע קול קורא בכל הקשור בנוכחות הנשית ברשתות החברתיות.

כבר שנים שאני ברשת מחפשת, מוצאת, פונה ומתייעצת ויש נקודה שכל פעם צפה מחדש, "מה קורה עם נוכחות נשית ברשת?" אני לא מתכוונת לנשים שמנסות למכור את מה שיש להן להציע, דווקא שם אני מוצאת נשים רבות שמצאו את הפלטפורמה הפייסבוקית כרלוונטית מאוד לממכר שירותיהן או עסקיהן האחרים, אני דווקא מתכוונת לאותן מהנדסות מנהלות אפילו נשות שיווק ומכירות בארגונים, איפה אתן? למה אתן לא עוזרות לנו המגייסים לאתר אתכן? האם אתן יודעות שהרשת החברתית הפכה להיות מקור גיוס משמעותי ביותר עבור ארגונים?

במה בעיקר בא הדבר ליידי ביטוי:

1. מיעוט פרופילים נשיים. במצגת שפרסם לא מזמן יעקב רוזן מחברת HRD , מציג רוזן את הנתון על פיו 35% מהפרופילים בישראל הן של נשים והיתר פרופילים של גברים, רוזן תולה זאת באי השוויון המגדרי הקיים בתחום אבל, וכאן יש אבל גדול

אם ניקח בחשבון את כל תפקידי המעטפת ולא רק מחקר ופיתוח. אזי איפה אותן נשים? היכן אתן מסתתרות? רוזן גם מציין במצגת שהנתונים שלנו בישראל הרבה יותר קרובים לארצות ערב מאשר לצפון אמריקה, ובכן איפה זה שם אותנו?

2. כבר יש פרופיל, אבל הוא חלקי ביותר, לרב גם לא מעודכן, כתוב בקצרה נשאר ברמת הכותרות ומעלה אבק. נראה שפעם חבר/ה טובים ייעצו להרשם ב- LinkedIn, אבל מה לעשות, לרישום עצמו אין משמעות כל עוד לא ניתן לאתר אותך, לצערי בהשוואה בין נשים למקבילה הגברית שלהן על אותו תפקיד אני מוצאת פרופילים עשירים (לעיתים יותר מדיי) אבל אין ספק קל יותר לאתר, להתמקד ולפנות.

3. מיעוט קשרים בקרב פרופילים של נשים, "מפה לאוזן" זו מיומנות נשית (סורי על ההכללה) אבל כשזה מגיע לרשת נראה שנשים מקושרות הרבה פחות מעמיתיהם הגברים, בהדרכות שאני עורכת ורובן הן לנשים עולה הטיעון הקבוע "אני מתחברת למי שאני מכירה בלבד" מתי תבינו שהרשת נותנת לכן הזדמנות נפלאה להכיר אנשים שונים לצרכים שונים, החשיבה ברשת חשוב שתהיה ארוכת טווח ואיכותית, כזו שלוקחת בחשבון את הדבר הקבוע והוודאי היחיד בחיינו- השינוי.

הנקודות הנ"ל הביאו אותי למסקנה שהגיע הזמן לקום ולעשות מעשה, טענתי היא שנשים תמיד ידעו לעשות networking אבל כנראה שלא השכלנו לעשות שימוש מספק ברשת, כן אותה רשת שמספקת לנו פלטפורמה טכנולוגית נפלאה לייצור קשרים בהווה ובעתיד.

אז מה צריך לעשות מכאן?

1. וודאי שיש לך נוכחות ברשת לפחות באחד מה Big Three- facebook, LinkedIn, Twitter

2. הקפידי על פרופיל עשיר שיביא ליידי ביטי את נסיונך המקצועי, התפתחות קריירה וכו'. גם אם את לא נמצאת בסטטוס של חיפוש עבודה, כמה נעים זה לקבל פניות ולהיות בצד המחוזר, כן, גם ע"י ספקי שירות, ולא- ללא מילות מפתח רלוונטיות לא נוכל לאתר אותך

3. אל תחששי לקבל פניות להתחבר ולחבר בין מכרייך, בהרצאה של יעקב פרי בתחום הנטוורקינג, בה נכחתי לפני מספר שנים הוא העלה את הטיעון שביצירת קשרים אל תחשוב מה אתה יכול לקבל מהקשר אלא מה אתה יכול לתת לקשר ואז תגלה שאתה מקור לקשרים רבים ומגוונים, ברבות השנים טיעון זה הפך להיות נר לרגלי.

4. דאגי מדיי פעם לעדכן את הפרופיל בהתאם לצרכייך באותה תקופה, מחפשת עבודה? מחפשת שותפים? מחפשת לקוחות? לא מחפשת? הכל טוב ויפה- אנא ידעי.

נשים יקרות, אם אתן חושבות כמוני אשמח אם תצטרפו לקריאה, אם לא, אשמח לתגובות והכי אשמח לגלות שאני טועה.

שיהיה לכולנו המשך יום נעים וחורף חמים, דנה