"לא להתרפק על העבר ועל התוכניות הגרנדיוזיות שהיו" - iTalent - Hire smarter

"לא להתרפק על העבר ועל התוכניות הגרנדיוזיות שהיו"

לשיתוף:

ליה אור, Mako
פורסם 24/06/22 00:12

החלק שלנו בכתבה:

דנה בש שלח, מייסדת שותפה ומנכ"לית iTalent, הבינה את החשיבות שבשיתוף העובדים

החברה לגיוס טכנולוגי להייטק נוסדה ב-2010 וצמחה מדי שנה ב-100 אחוז. בשנת 2019 החברה מנתה כ-50 עובדים וכבר היתה רגע לפני מעבר למשרדים החדשים שנרכשו ממש באותם חודשים בבניין ספיר ברמת גן. אולם רגע לפני הכניסה אליהם, מגפת הקורונה טרפה את כל הקלפים.

"היינו רגע לפני כניסה של כל העובדים למשרדים החדשים, שיפצנו את המשרדים בעלות של מיליון וחצי שקלים, ממש קיבלתי מפתח ליד", מספרת בש שלח, "ואז, במרץ 2020, פרצה מגפת הקורונה שפגעה אנושות בענף ההייטק, ומצאנו את עצמנו במשבר רציני שעצר את כל הגיוסים במכה אחת. נכנסנו למצב של חוסר ודאות מוחלט, עובדים רבים בענף פוטרו או הוצאו לחל"ת, וכמובן שאנחנו כחברה המגייסת לענף הייטק מצאנו את עצמנו פתאום בירידה בהכנסות ובקשות לגיוס. ידענו שעלינו לעשות חשיבה מה נכון לנו ברגע הזה ולא לחשוב שעוד רגע זה חולף. לחברות הייטק אין זכות קיום ללא האנשים שלהם, והחלטנו שלפני שאנחנו הולכים עם המגמה העולמית של פיטורי עובדים, קודם כול לשחרר את הנכס ואת המעבר. המטרה היתה להפחית עלויות ולשמר ככל האפשר את הצוות הקיים".

"לא לשקוע": הלקחים שהופקו

הלקח הראשון שהפיקו בחברה היה לדברי בש שלח "לא לשקוע ולחשוב רק על מה אני עוצרת כרגע ועל מי אני מוותרת, אלא אילו מנגנונים אני מרחיבה בארגון במצב של חוסר ודאות. הרחבנו שירותים ויצרנו הזדמנויות. הרחבנו את חטיבת הבכירים שלנו מאחר שהבנו שביציאה מהמשבר אלו תפקידים שיהיו מבוקשים בחברות הייטק וארגונים בענף. בזכות החשיבה להתפתחות החברה, אנחנו ממשיכים להרחיב את פעילות הגלובל וכן מודלים חדשים בחברה. פיתחנו מודל חדש לגמרי שיסייע בעת משבר: לקחת את מנהלות הגיוס של iTalent למשרה מלאה לחברה מסוימת שנמצאת במצב של אי ודאות, מנהלת גיוס של החברה שיצאה לדוגמא לחופשת לידה או לכל צורך זמני אחר – במקום לגייס עובדת לתקופה ארוכה. מודל זה לא היה נוצר לולא המשבר בתקופת הקורונה שבו הבנו את הצורך בהסתגלות".

אבל היו גם טעויות, ומהעיקרית שבהן בהחלט הופקו לקחים למשבר הבא. "עם פרוץ משבר הקורונה היה חוסר ודאות בכל הענפים בישראל, וכך גם בענף ההייטק. החלטנו לכנס את צוות ההנהלה כדי לחשוב איך אנחנו צולחים את המשבר הזה ובאילו דרכים לפעול, וכאן זה נעצר – אצלנו בהנהלה", מספרת בש שלח, "העובדים לא ידעו מה קורה ונותרו עם סימני שאלה, עם תהיות לגבי היציבות התעסוקתית שלהם ולגבי ההשלכות על חייהם ועל התחום כולו. מכיוון שהיה זה משבר ראשון מסוגו עבורנו בתור חברה, זה תפס אותנו בהפתעה ובחרנו לא למהר לתקשר את העובדה שכן יש לנו דרכים לפעולה, שאנחנו מגבשים תוכנית עבודה, אלא נתנו לדברים להתנהל".

אל המשבר שהחל בשבועות האחרונים הגיעו, לפיכך, מנוסים ולמודים. "הבנתי הפעם שיש פה התחלה של משבר מסוים בענף ואני זו שצריכה לעמוד מול העובדים ולשקף להם את מה שקורה", מספרת בש שלח, "התחלנו להציף בחברה את מה שאנחנו מרגישים שקורה בענף, שיתפנו איך נפעל, כשהמטרה שלנו היא לשמור על ההון האנושי בחברה, על הגיבוש והאחדות שלנו. כחלק מתוכנית הפעולה הארגונית ריכזנו את כל שישים העובדים לפגישה והפכנו אותם לשותפים לצליחת התקופה הנוכחית. בפגישה הזמנו את כולם לשיח פתוח בנושא, ענינו על שאלות שעלו, הצענו אוזן קשבת בשיחות אישיות, אם זה ברמה של תמיכה ואם זה ברמה של תמיכה בלקוחות שלנו וכמובן תמיכה כללית וסולידריות כלפי הארגון. במשבר הקודם הבנתי את החשיבות בשיתוף מלא של העובדים, שהם השותפים שלנו לדרך. הבנתי באופן ברור שאסור לי לתת לדברים להתנהל ולהגיד יהיה בסדר, אלא להיות אקטיבית מול העובדים ולתת להם את התמונה המלאה ולהיות חלק מהתהליך".

רצוי לדעת (או: האותיות הקטנות):
1. כל הזכויות בכתבות שקישור אליהן מופיע בעמוד זה, ובעמודי הכתבות בתוך האתר שייכות לגופים המפרסמים את הכתבות. 
2. הכתבות הינן למטרות אינפורמטיביות בלבד, נכונות לזמן פרסומן, ואין בהן ובכל הכלול בהן משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכישת שירות, ואין בהן משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. החברה ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה עשויים  בכתבות ולהיות בעלי עניין אישי או עסקי בנושא, וזאת חרף האמור בהן.
3. אין לראות במידע בכתבות כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בקבלת החלטות ולכן אין לקבל על סמך הכתבות או האמור בהן בלבד החלטות על רכישה כלשהי.
4. המידע בכתבות ו/או חלקו מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי החברות המוזכרות בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. כמו כן, עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע כאמור לבין התוצאות בפועל.
5. ט.ל.ח.
CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.