מטלות בית שדורשות שלושה ימים? המועמדים בהייטק מצביעים ברגליים - iTalent - Hire smarter

מטלות בית שדורשות שלושה ימים? המועמדים בהייטק מצביעים ברגליים

לשיתוף:

מעין מנלה, כלכליסט
12:15, 03.12.21

החלק שלנו בכתבה:

"באחת החברות להן הגשתי מועמדות לתפקיד מרקטינג נתנו לי משימת בית לכתוב תוכנית שיווקית שנתית – זה לקח לי שבוע שלם בו עבדתי על זה יום ולילה. במקום אחר נדרשתי לתכנן אסטרטגיה שיווקית מאוד מקיפה, להכין מצגת מלאה, להגיע פיסית למשרדי החברה על מנת להציג אותה, ואפילו לא טרחו לעדכן אותי לאחר מכן אם עברתי. בדיעבד התברר שבאותה חברה ביטלו בכלל את התפקיד", כך מספרת א' (השם המלא שמור במערכת) שעובדת היום במחלקת השיווק של חברת Salto על תהליכי המיון שנאלצה לעבור בזמן שחיפשה עבודה בתפקידי מרקטינג בחברות הייטק אחרות.

"היו גם משימות שהן בגדר הסביר כמו לכתוב הודעה לעיתונות או להגיע למשרד ולעשות משימה בזמן אמת אבל כשמדובר במצגות אותן הכנתי כמה וכמה פעמים – הן דורשות המון זמן, השקעה ומחקר. עשיתי את המטלות האלה כי רציתי להתקבל וידעתי שאם יהיה מישהו שיסכים לבצע אותן ואני לא – אז ייקחו אותו ולא אותי. היו מקרים שהתנגדתי, זה קרה אם ידעתי בוודאות שלא רציתי להמשיך עם אותה חברה. אבל היום אני רואה מועמדים שלא משתפים פעולה ולא מסכימים לעשות מטלות מוגזמות. יש כל כך הרבה ביקוש בשוק שאני מבינה אותם", היא אומרת. "אני מבינה את הצורך לבחון את היכולות המקצועיות של מועמד אבל צריך שהמטלה תהיה הוגנת, אפשר לבחור במטלה שלא דורשת כמה ימים ללא שינה".

 

"תהליך גיוס מועמדים בעבר הלא רחוק היה מובנה וברור, כמובן בהתאמה לחברה ולתפקיד. היום אנחנו רואים שאנשים נושרים מרצונם, מסירים מועמדות בשלב הזה, מוותרים על תרגילי הבית שכל כך חשובים עבורם ועבור הארגון ואומרים 'יש לי משהו אחר על הפרק'. אנחנו מדברים על נשירות של 50% יותר ממה שהיה לפני הקורונה במהלך הגיוס", אומרת דנה בש שלח, מנכ"לית ומייסדת משותפת של ITalent, המתמחה בניהול תהליכי גיוס בהייטק מבוססי טכנולוגיה.

דנה בש שלח מנכלית ITalent

לדבריה, חברות הייטק שונות פונות אליה ומתייעצות האם כדאי לוותר על שלב תרגיל הבית. המלצתה היא למבחן בית שלוקח לבצע אותו עד שלוש שעות. "תרגילי בית זה שלב חשוב בבחינת התאמת המועמד לארגון. לכן, אנחנו חושבים על דרכים אחרות בהן המועמדים יעשו את אותן משימות שחשובות לשני הצדדים, כמו למשל להזמין פיסית את המועמד למשרדי החברה כדי לייצר חיבור אישי. אחרי מפגש כזה המוטיבציה של המועמד לתפקיד עולה וסביר להניח שירצה יותר לעשות את המבחן עם המנהל המגייס אונליין" .

 

רצוי לדעת (או: האותיות הקטנות):
1. כל הזכויות בכתבות שקישור אליהן מופיע בעמוד זה, ובעמודי הכתבות בתוך האתר שייכות לגופים המפרסמים את הכתבות. 
2. הכתבות הינן למטרות אינפורמטיביות בלבד, נכונות לזמן פרסומן, ואין בהן ובכל הכלול בהן משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכישת שירות, ואין בהן משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. החברה ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה עשויים  בכתבות ולהיות בעלי עניין אישי או עסקי בנושא, וזאת חרף האמור בהן.
3. אין לראות במידע בכתבות כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בקבלת החלטות ולכן אין לקבל על סמך הכתבות או האמור בהן בלבד החלטות על רכישה כלשהי.
4. המידע בכתבות ו/או חלקו מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי החברות המוזכרות בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. כמו כן, עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע כאמור לבין התוצאות בפועל.
5. ט.ל.ח.
CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.