"משבר? חסרים 35 אלף עובדים בהיי-טק. עובדי שיווק מפוטרים - ומגויסים ישר" - iTalent - Hire smarter

"משבר? חסרים 35 אלף עובדים בהיי-טק. עובדי שיווק מפוטרים – ומגויסים ישר"

אלכסנדר כץ |

בשבועות האחרונים אנו עדים לשינוי מגמה בתעשיית ההייטק, אנחנו מבינים שהחגיגות של 2021 התחלפו בשיקול דעת ושאיפה לרווחיות שמפעילים מרבית הארגונים ושהביטוי שלה הוא לצערנו לפעמים גם קיצוצים בכ"א.

גם בסיטואציה הזו, יש המון הזדמנויות וכרגע לפחות נראה שגם מי שמפוטר מוצא את מקומו במהרה. השוק שלנו חסר ב 30,000 ידיים עובדות ולכן יחד עם השינוי שאנחנו מרגישים, חוסר הודאות ושיקול הדעת אנחנו עדיין בשוק שמשווע לעובדים.

אז מה קורה בפועל? מי משלם את המחיר? האם יש שינוי בשכר?
 
הוזמנו על ידי ביזפורטל TV לשוחח על המצב הנוכחי.
מזמינים אתכם להקשיב לראיון המלא של דנה בש שלח, שותפה מייסדת ומנכ"לית iTalent עם אלכנסדר כץ, עורך מדור התקשורת של ביזפורטל.

מהכתבה:

אי אפשר להתעלם מהשיח ההולך ומתגבר על המשבר לכאורה בשוק ההיי-טק. גל הפיטורים שוטף את העיתונות הכלכלית והכללית – אחרי שנת 2021 החלומית שהייתה לעולם הטכנולוגיה הישראלי.

משבר? "אנחנו מדברים על חוסר של 30-35 אלף אנשים בתעשייה", אומרת דנה בש שלח, מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת iTalent – חברת גיוס טכנולוגי להייטק, בראיון לביזפורטל. "זה חוסר די קבוע ומתמיד. ביחס לשנה שעברה מבחינת כמות המשרות, אז בהערכה גסה יש ירידה של 10%-20%. זה שוק שמשווע לעובדים, ואנחנו רואים את זה בכל הגזרות – גם במשרות הפיתוח, וגם בכל מה שמקיף אותו, שזה השיווק והמכירות. קשה לי מאד לקרוא לזה משבר".
 
-בואי נדבר במספרים: כמה זמן לוקח לגייס עובד עכשיו, מלפני שנה למשל?
"המספרים לא השתנו. אנחנו עדיין מדברים על כמעט שלושה חודשים בפיתוח, שהם התפקידים המאתגרים מבחינת השוק".
 
-לגבי דרישות השכר והצעות השכר – חל שינוי?
"השינויים הם מינוריים, אבל מתחילים לראות אותם בעיקר בארגונים. התנהלות יותר אחראית של הארגונים. לגבי המועמדים, אני עדיין לא בטוחה שיש פה שינוי משמעותי ולכן הם נתקלים בתהליכים טיפה יותר ארוכים, הארגונים נאלצים לחשוב פעמיים גם לפני הצעת שכר, יש פערים קטנים ואנחנו רואים ירידה שהיא מינורית כרגע, של כ-5%".

-אילו סוגי משרות "משלמים את המחיר"?
"כשאנחנו מסתכלים על גל הפיטורים האחרון – התחלנו לראות בחודש מאי ניצנים של שינוי – העובדים שאנחנו כרגע רואים שמוצאים את עצמם בחוץ אלה עובדי השיווק והמכירות. אבל אני חייבת להגיד שמול זה יש מגמה שנוגדת את זה, כי אנחנו במצב שרואים עלייה בביקוש במשרות האלה. זה תלוי בסטטוס של הארגון או החברה נמצאים בו. יש הרבה חברות שעכשיו השלימו את הנושא של הפיתוח והמטרה המשמעותית שלהם בשלב הנוכחי במחזור החיים של הארגון זה להביא לקוחות, ולכן הם דווקא מגדילים את הביקוש לאנשי שיווק ומכירות. מה שמעניין שאותם אנשים שמוצאים את עצמם בחוץ, יכולים תוך שבועיים-שלושה למצוא את עצמם בארגון הבא. אבל נכון להיום, מרבית העובדים שיצאו לשוק, כבר מצאו את עצמם – בטח במשרות ה- R&D(מחקר ופיתוח)".

רצוי לדעת (או: האותיות הקטנות):
1. כל הזכויות בכתבות שקישור אליהן מופיע בעמוד זה, ובעמודי הכתבות בתוך האתר שייכות לגופים המפרסמים את הכתבות. 
2. הכתבות הינן למטרות אינפורמטיביות בלבד, נכונות לזמן פרסומן, ואין בהן ובכל הכלול בהן משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכישת שירות, ואין בהן משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. החברה ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה עשויים  בכתבות ולהיות בעלי עניין אישי או עסקי בנושא, וזאת חרף האמור בהן.
3. אין לראות במידע בכתבות כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בקבלת החלטות ולכן אין לקבל על סמך הכתבות או האמור בהן בלבד החלטות על רכישה כלשהי.
4. המידע בכתבות ו/או חלקו מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי החברות המוזכרות בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. כמו כן, עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע כאמור לבין התוצאות בפועל.
5. ט.ל.ח.
CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.