סמנכ"ליות משאבי אנוש מסכמות שנה בהייטק: "לא נחזור ב-2023 ל'טירוף' של 2020-2021" - iTalent - Hire smarter

סמנכ"ליות משאבי אנוש מסכמות שנה בהייטק: "לא נחזור ב-2023 ל'טירוף' של 2020-2021"

לשיתוף:

דנה גוטרזון | דיגיטל | פורסם 25/09/22 07:00 

מהכתבה:

סקר חדש של חברת iTalent, חברת גיוס טכנולוגי בהייטק, נערך בקרב למעלה מ-100 מנהלי ומנהלי HR בחברות ההייטק, 4 חודשים לאחר תחילת המשבר בענף.
מהסקר עולה כי 41.7% מהנשאלים העידו כי ישנה האטה מסוימת בגיוס עובדים לחברה, ו-16.7% ציינו זאת באופן נחרץ. מנגד, בכל רגע נתון 80% מהנשאלים ענו שהן מגייסים בין 5 ל-10 משרות. 68% מהמשרות המבוקשות הן למפתחים ומומחי דאטה, 38% השיבו כי זקוקים לאנשי מרקטינג, שליש מבקשים מועמדים למכירות ו-34.3% מגייסים בימים אלו ראשי צוותים.
28% השיבו כי אין שום שינוי מבעבר בתנאים של המועמדים למשרות השונות. 31.5% השיבו כי חל שינוי מסוים בחלק מהתנאים, 37% השיבו כי השינוי בתנאים תלוי במשרה המבוקשת בחברה.
האם החברות עצמן נקטו בפעולות צמצום כלשהן בחברה לאור המצב?
 62% מהמשיבים השיבו בשלילה, 20.4% צמצמו בתחומי הרווחה הפנים ארגוניים ו-19.4% אכן צמצמו את מצבת כוח האדם ופיטרו עובדים.
"הסקר אינו שונה ממה שאנחנו רואים אצלנו בחברה מדי יום. ישנן לא מעט חברות שגייסו כסף במחצית השנייה של 2021, ואף ברבעון הראשון של 2022, ובזכות כך מגייסות עובדים ומרחיבות את פעילותן. מעבר לכך, אפילו אצל חברות שפיטרו עובדים, עדיין רואים שיש משרות מבוקשות שדורשות איוש מידי, ואצלנו אנחנו גם רואים עלייה של כ-20% בביקוש למשרות בתחומי המכירות והמרקטינג", מסבירה דנה בש שלח, מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת iTalent.
"גם אצלנו וגם אצל המשיבות בסקר יש תמימות דעים כי מאתגר יותר לגייס עובדים כיום, בכל הנוגע למהנדסים ותפקידי פיתוח. החברות מאוד משמרות את העובדים הקיימים בתפקידים הללו, ולכן הם לא ממהרים להיענות למשרות חדשות, וגם אם הם בעיצומו של התהליך, הם לא יהססו לנטוש אותו באמצע, לפחות בשלב הזה. בשל הביקוש הגבוה למועמדים, החברות חייבות להתאים עצמן לתנאי השוק ולא יכולות באופן גורף להחליט על תנאי העסקה כאלה או אחרים. הן יותר שקולות וחלה התייצבות בתנאי העסקה, אך לא לתפקידים שמלכתחילה מבוקשים בענף".
מה הלאה? 
בש שלח: "קשה לומר עדיין מה צופן העתיד, בשלב זה עדיין קיים הרבה חוסר בהירות. המשתנה החסר על מנת להשלים את הפאזל הוא הדיווחים ברבעון האחרון של השנה של החברות הנסחרות בנאסדק, הן אלה שיהוו סמן חיובי או שלילי ל-2023. אני אופטימית לגבי השוק והצורך הממשי עליו עונות מרבית חברות הטכנולוגיה הישראליות בעולמות תוכן טכנולוגים רבים, ולכן אני מאמינה שבטווח הבינוני והארוך נראה שוב עליה בכמות המשרות ובביקושים".
דנה בש שלח, מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת iTalent (צילום: אלה פאוסט, יחסי ציבור)
דנה בש שלח, מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת iTalent | צילום: אלה פאוסט, יחסי ציבור
רצוי לדעת (או: האותיות הקטנות):
1. כל הזכויות בכתבות שקישור אליהן מופיע בעמוד זה, ובעמודי הכתבות בתוך האתר שייכות לגופים המפרסמים את הכתבות. 
2. הכתבות הינן למטרות אינפורמטיביות בלבד, נכונות לזמן פרסומן, ואין בהן ובכל הכלול בהן משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכישת שירות, ואין בהן משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. החברה ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה עשויים  בכתבות ולהיות בעלי עניין אישי או עסקי בנושא, וזאת חרף האמור בהן.
3. אין לראות במידע בכתבות כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בקבלת החלטות ולכן אין לקבל על סמך הכתבות או האמור בהן בלבד החלטות על רכישה כלשהי.
4. המידע בכתבות ו/או חלקו מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי החברות המוזכרות בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. כמו כן, עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע כאמור לבין התוצאות בפועל.
5. ט.ל.ח.
CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.