שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

5 פעולות פשוטות שיגרמו למשרות שלכם להישמע שוות במיוחד

יותר ויותר חברות מודעות כיום לקשת האספקטים הנרחבת הכרוכה בתהליך הגיוס. גם אם הן לא יעשו זאת בצורה אסטרטגית כמו שאיש מקצוע היה עושה, הן יודעות שהם צריכות למנף מדיה חברתית כדי להרחיב את התפוצה שלהן, למשל. למשל, הפוטנציאל של רשתות חברתיות בהרחבת התפוצה של משרה מסוימת הוא כלי שרבים מודעים אליו, אבל עדיין לא כולם מיישמים. אלא שלצד כל אלו, ישנו גורם אחד משמעותי שרבים עדיין מפספסים: החשיבות של הצגת המשרות שלכם באופן שנשמע אטרקטיבי למועמדים הפוטנציאליים.

אחרי הכל, זה לא רק אתם שמחפשים עובדים, זה גם העובדים שמחפשים אתכם. מה גם שבמצב השוק של היום, עדיף להיות במצב של יותר מדי מועמדים על כל משרה, מאשר במצב ההפוך. הבעיה היא שלא בטוח שכל המועמדים האלו הם מה שאתם באמת מחפשים. אם אתם רוצים לוודא שהמועמדים המוכשרים והמנוסים ביותר הם אלו שיגישו מועמדות למשרות שלכם, אתם צריכים לתפוס את תשומת הלב שלהם עם נוסח מעניין ואטרקטיבי.

להלן 5 דרכים לגרום להצעות שלך להיראות טוב יותר כדי למשוך את המועמדים הטובים ביותר:

  1. לכל מילה יש משמעות

בין אם אתם מפרסמים את המשרה באתרי חיפוש עבודה, במדיה החברתית, באתר שלכם או אפילו במייל לקבוצה מצומצמת של מועמדים פוטנציאליים, המילים שתבחרו כדי לתאר את החברה שלכם ואת המשרות הפתוחות חשובות מאד. אל תסתפקו ברשימת תכולה יבשה של הדרישות והמטלות הנדרשות במסגרת המשרה, אלא קחו את הזמן כדי לכתוב פסקה או שתיים שמתארים את החברה שלכם, ולא פחות חשוב ממנה – את המותג שהיא. זה לאו דווקא אומר שימוש בקלישאות או משפטי מחץ ששמעתם במקומות אחרים (אלא אם אלו אכן רלוונטיים לכם), אלא תמצאו את החיבור לערכים ולחזון של הארגון שלכם. מעבר לשכר ותנאים, מרבית המועמדים, ובטח טאלנטים ברמה שאתם רוצים, מחפשים עשייה עם משמעות – ולכן את הפן הזה אצלכם כדאי לשקף בצורה ברורה. הטקטיקה הזו תעזור לכם למשוך את הסוג הנכון של האנשים, אלו שהם לא רק מוכשרים ומתאימים לדרישות המשרה, אלא מוצאים אמת וערך אמיתיים בחזון שלכם.

  1. אבל גם לתכלס

לצד העשייה המשמעותית, חשוב לזכור שבסוף כולנו מחפשים למקסם את תנאי ההעסקה ואת ההטבות הנלוות להם. זה לא אומר שצריך להרחיק לכת ולהציע בונוסים מוגזמים או חודשים של חופש שנתי לכל עובד, אבל כן מומלץ לעשות איזושהי חשיבה ריאלית על מה החברה שלכם באמת מציעה, ולהדגיש את היתרון היחסי שלכם על פני האלטרנטיבות. אם אתם אטרקטיביים במיוחד לגבי השכר, אפשר לכלול את השכר עצמו תחת פרטי המשרה, רצוי כמה שיותר למעלה. יש אפשרות לעבודה מהבית אחת לשבוע? ציינו את זה. אפשר להבליט את החלק הזה אפילו תוך שימוש בטקסט מודגש, כדי לתפוס את תשומת הלב של מי שמחפשים גמישות.

  1. תרגלו את המראיינים שלכם

יצירת תדמית אטרקטיביות למשרה לא מתחילה ומסתיימת בניסוח אטרקטיבי בפרסומים שלכם: האופן שבו אתם מציגים את החברה ואת המשרה כשאתם סוף סוף זוכים לפגוש את המועמד פנים אל מול פנים הוא לא פחות חשוב. תגלו שמועמדים רבים, בייחוד הדור הצעיר, מגישים מועמדות למשרות שיאפשרו להם כרטיס כניסה לחברה מתוך מחשבה להגיע לראיון עבודה ולהרשים אתכם. ואולם אנשים מנוסים יותר ובייחוד טאלנטים, מגיעים לראיון ממקום שונה, כזה שבו הם מבינים שקיימת דרישה למה שהם מציעים, ולכן הם יצפו לשיחה בגובה העיניים במהלך ראיון העבודה. אנחנו ממליצים שתשתמשו בגישה הזו לא משנה מי עומד מולכם. גם ג'וניורים צעירים אוהבים לקבל יחס נעים בראיונות עבודה, מה גם שהם צפויים לספר לאחרים על החוויה שהם פגשו במשרדים שלכם. אם הצלחתם ליצור חשיפה חיובית מספקת באופן הזה, זה יסייע לכם למצב לאורך הזמן את הפרסונה של החברה שלכם כמקום נחשק שכיף לעבוד בו, כחלק מהתהליך המוכר כמיתוג מעסיק.

4. נסו לבנות התלהבות

הטיפ הזה יכול להיות קצת טריקי, וכשמיישמים אותו יש כמה דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון. ליצור התלהבות אפשר קודם כל באמצעות התיאור של מי אתם ומה אתם עושים, כפי שאמרנו בטיפ הראשון. כמובן, כדאי להדגיש את העובדה שמדובר בעשייה עם מטרה ומשמעות.

גם אם אתם חברה צעירה, הטיפ הזה עדיין תקף לגביכם. אתם יכולים לספר כמה מרגש זה לעבוד בחברה צעירה ודינמית, עם תוכניות גדולות לעתיד. הרבה מועמדים יראו בכך הזדמנות להותיר את החותם האישי שלהם, ולהקדיש את עצמם למשהו גדול שהם מאמינים בו. אלא שאפשר ליצור ולטפח התלהבות רק עם האנרגיות שלכם ובלי שום תפאורה מסביב – מספיק שאתם תהיו נרגשים מהעתיד ותתנהלו באופן הזה, כדי לגרום לאלו שמסביבכם להידבק בהתרגשות הזו. להיות אופטימיים, קלילים ולהאמין באופן יומיומי זה לא מובן מאליו, אבל כשאתם מתרגלים לסטייט אוף מיינד הזה, זה מדבק. לכן, לפני כל ראיון, תעשו מה שאתם צריכים כדי לוודא שאתם מגיעים במוד הנכון.

  1. השתמשו בערוצים הנכונים

לא אחת האטרקטיביות של משרה נקבעת במידה רבה על ידי האדם שמציג אותה, והאופן שבו היא מוצגת. זו אחת הסיבות שמביאה ארגונים רבים להשתמש בגיוס מפה לאוזן, כאשר העובדים והשותפים מפנים חברים ומכרים נוספים. כעובד, המלצה אישית ממישהו שכבר עבדת עמו בעבר ויש לך אמון בו, היא דבר יקר ערך, אבל העיקרון הזה עובד לשני הכיוונים. מועמד פוטנציאלי ששומע על משרה פתוחה מחבר או מקולגה יהיה כמעט בוודאות מעוניין יותר לקבל הצעה מאשר אם הוא במקרה נתקל במשרה הזו ברשת.

גיוס ככלל, ובייחוד השאיפה להציג את המשרות שלכם בצורה הכי אטרקטיבית כדי למשוך את המועמדים הטובים ביותר, אלו פעולות הדורשות לא מעט כישורים אנושיים. המפתח להצלחה כאן הוא לשאול את עצמכם מה היה נשמע מפתה עבורכם בתור תיאור משרה. כמובן שמאנשים שונים נקבל תשובות שונות, אולם זו נקודה טובה להתחיל לבנות ממנה את האסטרטגיה שלכם. הרבה יותר גרוע יהיה להשיק את הגיוס שלכם ללא מחשבה או אסטרטגיה.

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.