איך החברה שלכם יכולה למשוך את בני דור המילניום - iTalent - Hire smarter

איך החברה שלכם יכולה למשוך את בני דור המילניום

איך יכולה החברה שלכם למשוך את בני דור המילניום

משיכת בני דור המילניום נמצאת בראש מעייניהן של חברות המעוניינות לגייס כישרונות חדשים. לא רק שמבחינה דמוגרפית בני דור המילניום הם ההווה והעתיד של כוח העבודה, אלא שבהיותם הדור החדש ביותר בשוק, הם מלאים אנרגיה, רעיונות מלהיבים ופוטנציאל לעתיד. רתימת היכולות שלהם, עכשיו, עשויה למקם את החברה שלכם בחזית ההתפתחות, הצמיחה והחדשנות. אלא שבני דור המילניום לא ממש עושים דברים כמו בני הדורות הקודמים. מאחר שגדלו באטמוספירה המבוּססת על מכשירים וקשרי-גומלין, יש להם ערכים, מאווים ואמונות שונים, שהם רוצים שיעריכו במקום העבודה שלהם. קיימים הרבה עקרונות גיוס בסיסיים שחשובים לכול דור, אבל חלק מהם חשובים במיוחד לבני דור המילניום, להם יש אפילו כמה גחמות מיוחדות משל עצמם.  

קדמו מתוך החברה

תמיד היה חשוב להציע לעובדים לפחות מספר אפשרויות לקידום והתקדמות, אבל רבים מבני הדורות היותר ותיקים שמחו להישאר לאורך רוב הקריירה שלהם בעבודה יציבה אחת, ברמת הכנסה של מעמד הביניים. העבודות ההן הכניסו מספיק כדי שיוכלו להרשות לעצמם בית, שתי מכוניות וארבעה ילדים. אבל השוק של היום שונה, ובני דור המילניום גם שאפתנים וגם להוטים להוכיח את עצמם. אין דבר יותר מבאס עבור בן דור המילניום מאשר להפסיד קידום לטובת גיוס של עובד חיצוני.במרבית המקרים, רוב הסיכויים שהאנשים שכבר עובדים עבורכם מכירים את העבודה וניחנים גם במיומנויות וגם במוטיבציה לקבל את האתגר. גם אם אתם יודעים שאין בין עובדיכם מישהו מספיק מוכשר למלא משרה ספציפית, חלקו תחומי אחריות חדשים לאלה שאתם לא מקדמים – הם לא יתייחסו בקלות ראש להשקעה שלכם בהם.

 

אל תפייסו אותם

לרוב בני דור המילניום נמאס עד זרא מהסטריאוטיפ לפיו הם קיבלו הכול על מגש של כסף ומצפים שהכול יוגש להם מן המוכן כל חייהם. רובם – אם לא כולם – למדו את חשיבות מוסר העבודה ומאמינים בעבודה קשה בשביל מה שיש להם. כך שאל תזלזלו ביכולות שלהם; פשוט תנו להם הזדמנויות ליישם את הכישרונות שלהם ולהשתמש במיומנויות שלהם. לאחר מכן, תגמלו את מאמציהם. זה עד כדי כך פשוט.

 

חשבו גדול יותר מהחברה שלכם

כסף זה מעולה, ואת רוב בני דור המילניום הרצון להרוויח כסף מניע באותה מידה כמו את הדורות הקודמים (אם לא יותר), אבל הם גם הגיעו להבנה שחייב להתקיים איזון בין רווח למוסר, בין העבודה לחיים. החברה שלכם אינה רוסיה הסטליניסטית, והמפלגה אינה מהות הכול 🙂 כבדו את החיים הפרטיים של העובדים שלכם ואת כללי המוסר של החברה שלכם, באותה מידה שאתם מעריכים את הרווחים שלכם, ואתם בדרך הנכונה.

הפכו למשחק כל מה שניתן

בני דור המילניום הם דור הגיימינג. לעיתים קרובות הם למדו בבית ספר באמצעות משחקים, ומשחקי מחשב שלטו בחלק ניכר מנעוריהם בבתיהם. עכשיו, לפני שאתם ממעיטים בערך החוויה הזאת, חשבו על האיכויות הייחודיות שמשחקים לימדו אותם, במיוחד שכישלון אינו הסוף. משחקים עזרו לנרמל את הכישלון, מבלי לערפל את רגישותם של בני דור המילניום לכישלון. הם עדיין מרגישים את הצריבה כשהם כושלים, אבל הם יודעים שאם יקומו וינסו שוב באסטרטגיה חדשה, בסופו של דבר ידם תהיה על העליונה. הם מרגישים בנוח עם הרעיון הזה, אז אנחנו אומרים, תזרמו עם זה! תהיו יצירתיים ותחשבו מה באפשרותכם להפוך למשחק במקום העבודה, במידת ההיגיון, כדי לגרום להם להיות חדורי מוטיבציה ולהרגיש בבית.

תקשרו כפי שהם מתקשרים

בני דור המילניום ראו את התקשורת משתנה יותר מכול דבר אחר בחייהם, והם אימצו את דרכי ההתקשרות החדשות, כולל המדיה החברתית והמסרים המיידיים. הניחו להם למצוא דרכים להשתמש בכלים הללו ובמיומנויות התקשורת שלהם במקום העבודה, ופגשו אותם שם היכן שאתם מסוגלים. אל תחששו לשלוח הודעת טקסט ידידותית או לתקשר איתם בפלטפורמות יותר ציבוריות כגון טוויטר. פשוט אל תהיו כל כך רשמיים בנושא. לצד זה שנעשתה קלה יותר, התקשורת גם נעשתה נינוחה יותר. אז, אתם אמנם לא רוצים לפלוש לחלל האישי שלהם או לגרום להם להרגיש שצופים עליהם, אבל בדיחות מכובדות וצורה כזאת או אחרת של אינטראקציה אישית קלילה, יעזרו ליצור חברות ואמון. מעל הכול, זכרו שבני דור המילניום הינם בני אנוש שמוּנעים על ידי רגשות אנושיים. עשו מאמץ להכיר כמה עובדות יסוד בנוגע לעובדים שלכם מדור המילניום, כך שתוכלו להבין מאיפה הם מגיעים ומה המניעים שלהם. הבנת כמה עובדות יסוד אודות האישיות והרקע שלהם, יכולה לעזור לכם לפענח מה היא הדרך הכי טובה לגשת אליהם ולהחדיר בהם מוטיבציה.

 

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.