מיתוג מעסיק בימי הקורונה: חשוב יותר מאי פעם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

למשוך ולשמור על הכישרונות הטובים ביותר בשוק הוא תמיד מרדף ראוי – כזה שמציב אותך לפני המתחרים שלך והופך את העסק שלך לטוב ביותר שהוא יכול להיות. אך לאחר מספר חודשים של אי וודאות כלכלית והגבלות קורונה מתמשכות, מיתוג מעסיק קיבל משמעות חדשה ובהתאם דורש גישה שונה.

למה עכשיו?
ראשית, בואו נדון מדוע חשיבותו של מיתוג מעסיק גדלה באופן משמעותי עבור כל ארגון במהלך החודשים האחרונים. בעוד עסקים עוברים למצב הישרדותי, ייתכן שמפתה לתעדף יוזמות אחרות תחילה במטרה לשרוד, אך מיתוג מעסיק הוא חיוני יותר מתמיד משתי סיבות עיקריות:

1. זה עניין של הישרדות – שמירה על מיתוג מעסיק יוצא מן הכלל בימים אלו פירושה שתמשיכו ותשמרו על הטאלנטים (הקיימים והפוטנציאליים) הטובים ביותר שתרומותיהם ישפיעו יותר על בריאותו והישרדותו של הארגון שלכם ממה שהם היו אי פעם בזמנים רגילים.

2. אל תחמיצו את ההזדמנות הזו – אולי יהיו זמנים קשים עכשיו, אבל שום דבר לא נמשך לנצח. אנשים יחזרו לעבוד ויצטרפו מחפשי קריירה חדשים. על ידי בניית מיתוג מעסיק חזק עכשיו, אתם תקבעו את ההצלחה שלכם. ברגע שתקופת חוסר הוודאות והביטחון תיגמר שוק העבודה יחזור לקדמותו.

הדברים אולי נראים לא ברורים עכשיו, אך מיתוג מעסיק יכול לעזור לכם להפוך את האתגר העצום הזה להזדמנות נהדרת. כאשר רבים כל כך נאלצים לקצץ ולשמור על פרופיל נמוך, זו הזדמנות מצוינת להתבלט.

אז מה בעצם השתנה?
מיתוג מעסיק לא רק הפך לחשוב יותר בחודשים האחרונים, אלא גם אופי מיתוג המעסיק השתנה מתוך ההבנה שאנשים תקועים בבית, מתמקדים יותר בסוגיות חברתיות ושואלים שאלות גדולות על עצמם ועל החיים. אז איך עליכם לבנות את מיתוג המעסיק שלכם בעידן COVID-19? להלן מספר טיפים:

  • תהיו אמפתיים – אם לפני וירוס הקורונה אנשים היו מתמקדים יותר בשכר טוב והזדמנויות לקידום, ההפתעה מהמגפה מגלה שאנשים מודאגים הרבה יותר מביטחון תעסוקתי ורווחה בסיסית, הן לעצמם והן לחברה כולה. זה הזמן להראות להם שאכפת לכם. בימים אלו, המדיה החברתית ודפי הנחיתה שלכם צריכים להתמקד פחות ברווחים ובהצלחה העסקית ולדבר יותר על בני אדם ועל ההשפעה שיש לחברה שלכם ולמוצר על חייהם של אנשים.

  • תהיו אותנטיים – תמונות, סרטונים וטקסטים שיווקיים מלוטשים מרגישים מנותקים מתמיד ברגע זה. אנשים מסתגלים למפגשי וידאו עם כלבים ברקע, לבושים בפיג'מות על מסכים מפוקסלים. יש כמובן איזון, לכן הקפידו להישאר מקצועיים, אך שתפו בצד הפגיע יותר של החברה שלכם זה יכול לעשות אפקט על האופן שבו אתם נתפסים במהלך המשבר הזה.

  • תהיו שקופים – כמעט כולם עוברים תקופה קשה כרגע. התכחשות לזה, או לשים פנים אמיצות, ככל הנראה תיצור רק מרחק בין המותג שלך לטאלנטים בשוק. שתפו את המאבקים שלך להומניזציה של המותג שלכם. אם אתם מאלו שהתמזל מזלם ואינכם נאבקים, שתפו במה שאתם עושים כדי לעזור למי שזקוק לעזרה.
     
    עכשיו נעבור לפרקטיקה:

  • המשיכו לייצר תוכן – עם כל כך הרבה אנשים שתקועים בבית, זו הזדמנות חסרת תקדים להגיע לאנשים עם תוכן טוב ובעל ערך. התחילו להיות יצירתיים, וודאו שהמסר שאתם מעבירים ממוקד וברור, והגדילו את הקהל שלכם.

  • התייחסו לעובדים שלכם ולמועמדים שלכם טוב יותר מתמיד – זמני משבר הם המבחן האמיתי למי שאתם ואיך אתם מתייחס לאנשים. אם אתה מגייס, וודא שהריאיון וחוויית הגיוס במיטבן כדי להראות שאתם דואגים לאנשים. תגמלו את העובדים הנוכחיים שלכם על כל מאמץ נוסף שהם משקיעים ברגע זה ודאגו להתעניין באופן פעיל בבריאותם הגופנית והנפשית על ידי אכיפת התרחקות חברתית, ארגון פעילויות חברתיות, פתיחת קו מצוקה, הצעת שירותי ייעוץ ועוד.

  • תהיו יצירתיים – חשבו על יוזמות חדשות שיכולות להגביר את המודעות למותג שלכם כמעסיק בצורה חיובית. אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, התחילו במאמץ פנימי כמו הכנת מסכות, לספק מצרכים או להציע עזרה אחרת. גייסו כמה אנשים שהם מובטלים חדשים בשוק לעבודה קהילתית אצלכם.

  • תרמו לחברה – תנו חסות לפעילויות התנדבותיות לעובדים שלכם כמו להציע הדרכה לאנשים שאיבדו את מקום עבודתם או לארגן תרומות מזון מכל הצוות.

    להתפרצות של משברים כמו הקורונה יש נטייה לגרום לחשש ולפחד. זה כנראה לא הזמן לבזבז תקציב גדול על מיתוג מעסיק, אך אל תוותרו עליו לחלוטין. ברגע שתתייחסו לצרכים הבסיסיים ביותר של העובדים שלכם, הם יעשו עבורכם את מרבית העבודה. הם ירגישו גאים ומאושרים להיות חלק מחברה שבאמת רואה אותם, ולפחות חלקם יפיץ את הבשורה. כעת, יותר מתמיד, מיתוג מעסיק הוא כלי חשוב להישרדות של החברה שלכם, כמו גם להצלחה הנוכחית והעתידית שלכם.
CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.