מיתוג מעסיק: פריבילגיה של חברות גדולות, או כלי הכרחי לסטרטאפים קטנים? - iTalent - Hire smarter

מיתוג מעסיק: פריבילגיה של חברות גדולות, או כלי הכרחי לסטרטאפים קטנים?

יזמים טריים צריכים להתמודד עם הרבה דברים: חיזור אחר משקיעים, תכנון יוזמות שיווק וכמובן, בניית מוצר מנצח.

מעבר לכך, מיד עם הקמת עסק חדש, מתעורר הדחף להרוויח כסף. ייתכן שאתה כל כך נלהב מהרעיון שלך, שאתה פשוט לא מסוגל לחכות לראות רווחים זורמים, ויתכן שאתה מצוי בלחץ כלכלי וצריך להתחיל להרוויח מזומנים, ומהר. יהיו אשר יהיו הסיבות, אחוז גדול של בעלי עסקים חדשים ממקד את המאמצים בהפיכה לרווחיים ובעלי כושר פירעון, במהירות ובישירות ככל הניתן.
במרוץ הזה להצלחה כלכלית, מיתוג מעסיק (התהליך המכוון והאסטרטגי של הפיכת העסק שלך למקום נחשק לעבוד בו, שמושך את מיטב הכישרונות בשוק), נראה בעל חשיבות מזערית. במבט ראשון, נראה שתהיה אשר תהיה התרומה של מיתוג המעסיק להישרדות המיידית ולהצלחה שלך, היא לא מספיקה להצדיק את בזבוז המשאבים, שעדיף יותר להפנותם למקומות אחרים. חברות גדולות ומבוססות היטב אולי יכולות ליהנות ממותרות כאלה, אבל לא חברות סטרטאפ. אבל, האם זה נכון?

מה יכול להשיג מיתוג מעסיק

ראשית, הבה נבדוק מה ניתן להשיג באמצעות מיתוג מעסיק, בין אם החברה שלך קטנה או גדולה. אפילו יזמי סטרטאפ מסכימים, שבהינתן הזמן והמשאבים, מיתוג מעסיק הוא כלי מסייע, לכל הפחות. זאת מפני שמיתוג מעסיק טוב מוביל לכך ש:

–         עובדים מיומנים ובעלי מוטיבציה רוצים לעבוד אצלך בגלל שהם יודעים שיש לך מוצר מדהים וצוות נהדר שעושה עבודה משמעותית.

–         אתה מונע מהמתחרים שלך את הכישרונות הכי טובים בשוק.

–         אתה מפחית חלק מעלויות הגיוס שלך, משום שמועמדים מתחילים לחפש הזדמנויות בארגון שלך באופן פעיל.

–         שיעורי תחלופה נמוכים יותר.

–     נוכחות והופעה במדיה החברתית מגבירה את הסיכוי שמועמדים כבר שמעו עליך.

במילים אחרות, מיתוג מעסיק מוריד מהכתפיים שלך מעט מהנטל של איתור כישרונות. באופן אידיאלי, אתה מעוניין שכשרונות גדולים יופיעו על מפתן דלתך, ואתה רוצה להתחרות על המוחות הטובים ביותר בתעשייה שלך. אלה הם יתרונות שכל חברה רוצה להנות מהם – וכמה שיותר מוקדם, יותר טוב. 

צרכיה של חברת סטרטאפ

ברור שיש כמה משימות בסיסיות שחברות סטרטאפ צריכות לבצע בלי יותר מדי מחשבה, כמו הקלטת קול באופן חד פעמי, לווידיאו קידום מכירות. למעשה יש הרבה פיסות קטנות כמו זאת, שצריכות להתחבר בשלב מוקדם. הן לא מצריכות כישורים מיוחדים או אפילו אמונה במה שאתה עושה. ברוב במקרים האלה, אפילו פָייבֶר יעשה את העבודה.

אבל, על מנת להגשים את החזון שלך, אתה צריך לאייש תפקידים חשובים באנשים מיומנים שמאמינים ומבינים את הדבר אליו אתה שואף, בשלב מוקדם. העובדים הללו צריכים למצוא איתך סינרגיה אישית כבר על ההתחלה. תוך כדי התקדמות העסק שלך, הם צריכים למצוא סינרגיה עם תרבות החברה בכללותה, ועם הערכים שאתה רוצה לקדם. מיתוג מעסיק הינו מפתח למציאה והתחרות על כישרונות מהסוג הזה.

למעלה מכך, גיוס מוצלח של צוות שכזה, מגביר באופן דרמטי את הסיכויים שלך להגיע לשלב המיוחל של הרווחיות, שבו תוכל לבדוק דרכים נוספות לצמיחה תוך כדי הימנעות מהטרחה של תחלופה גבוהה (שאינם אלא מטרד והסחת דעת לחברת סטרטאפ קטנה).

"החדשות הרעות" הן ששום דבר מזה לא משיגים בין רגע. מיתוג מעסיק מצריך זמן לפני שמתחילים לראות תוצאות. משמעות הדבר היא שאם אתה רוצה לנצל את היתרונות שלו בשלב מוקדם, אתה צריך להתחיל מוקדם אפילו יותר. באופן אידיאלי, אתה צריך להתחיל לתכנן את האסטרטגיה והנטוורקינג של מיתוג המעסיק שלך לפני שאתה בכלל מתחיל בגיוס כספים. באופן הזה, עם גל ההשקעות הראשון שלך ופרץ ההתרחבות הבלתי נמנע הנובע מכך, כבר יהיה לך בסיס מוצק לשכירת הכישרונות הטובים ביותר בתעשייה שלך.

מה למדנו

אולי יהיה מעט מוגזם להגיד שמיתוג מעסיק הוא הכרח מוחלט לחברות סטרטאפ, אבל זאת תהיה הפרזה אפילו יותר גדולה לטעון שמיתוג מעסיק הוא מותרות מהן יכולים ליהנות רק ארגונים גדולים ומבוססים היטב. מיתוג מעסיק הוא לא פחות מאשר אחד הכלים היעילים ביותר העומדים לרשותך, לוודא שהחברה שלך בנויה על יסודות איתנים – וכל חברה תהיה מעוניינת לבנות יסודות שכאלה, מוקדם ככל הניתן.

 

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.