מה הוא מיתוג מעסיק ומדוע זה כל כך חשוב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

איפה תמיד הכי רצית לעבוד לפני שהגעת למקום בו אתה נמצא? בגוגל? בניו יורק טיימס? בסטארבקס? למה? החברות האלה מעולות במשיכת המוחות הכי טובים בתחומם, על ידי יצירת ושימור הייפ לגבי עבודה אצלן. כמובן שהן מושכות אנשים מסוגים מאוד שונים, בהתאם לתעשייה הספציפית, אבל מה שיש לכולן במשותף הוא מיתוג מעסיק חדשני ומתקדם.

מיתוג מעסיק, או פשוט מיתוג?

נכון שניתן (וצריך) להגדיר את השניים בנפרד, אבל יש קשר קרוב בין מיתוג כללי ומיתוג מעסיק. באותו אופן שהמיתוג הכללי יוצר פרסונה עסקית אטרקטיבית ללקוחות, מיתוג מעסיק יוצר פרסונה מעסיק אטרקטיבית למועמדים פוטנציאליים לעבודה. במקום לנסות למכור מוצר, אתה מנסה למכור את חוויית ההעסקה על ידי החברה שלך.

למה כולם רוצים לעבוד בגוגל? משכורת טובה, הזדמנויות מלהיבות, אווירה נהדרת והטבות מעולות בוודאי נמצאות בראש הרשימה. עד גבול מסוים, המאפיינים האלה מקריים. גוגל רוצה שהעובדים הנוכחיים שלה יהיו שמחים ופרודוקטיביים, אז היא יצרה שיטה עסקית שמשיגה את זה. אבל היא גם עשתה מאמץ מודע לפרסם את האישיות הזאת ואת האיכויות האלה לשוק הרחב של העובדים הפוטנציאליים. זה מיתוג מעסיק טוב, מגובה במוצר טוב באמת ובתמים.

אבל חשוב לציין: מיתוג מעביד לא עובד רק לחברות גדולות שכבר יש להן הרבה יחסי ציבור. מותגים קטנים יותר יכולים ליהנות מאותן תועלות באמצעות בלוגים ופוסטים מנוסחים בקפידה ברשתות החברתיות, כמו גם תיאורי תפקיד וחברה ועוד עשרות כלי הפצה אחרים. הכל תלוי איך אתה מציג את עצמך.

על מה כל המהומה?

נכון שנחמד למגייסים שהם יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של מועמדים, אבל האם מיתוג מעסיק באמת שווה את המחשבה והמאמץ הנוספים? הרי, אם אתה בונה חברה מצליחה, אנשים לא יבואו לעבוד אצלך ולא משנה מה? מה באמת יוצא לך ממיתוג מעסיק, שמצדיק השקעת זמן, אנרגיה וכסף?

נכון, הצלחה תמשוך כישרונות, בכך אין ספק. אבל זאת רק חתיכה מהפאזל, ויש חתיכות רבות אחרות שגם חברת סטרטאפ ועסקים קטנים יכולים לעשות בהן שימוש מוצלח מאוד. כך, משיכת כישרונות טובים היא תוצר לוואי טבעי של ההצלחה והפרסום. אז, תוך כדי שצמחת, ותוך כדי שאנשים בשוק העבודה התחילו לגבש בעיני רוחם תדמית של החברה שלך, אתה עבדת על מיתוג המעסיק (או יצרת פרסונה מעסיק), בין אם היית מודע לכך או לא. משום כך, את כל השאלות האלה ניתן לתמצת באחת: למה לעשות מאמץ נוסף לשווק את החברה שלך במודע כמקום שנהדר לעבוד בו?

התשובה הברורה מאליה היא שכשאנשים רוצים לעבוד אצלך, אתה לא רק מקבל מספר גדול של פניות, אלא מקבל את הפונים הכי טובים בשוק. ייתכן שכשאתה מצרף לצוות שלך מתכנת או בלוגר מוערך ומוכר היטב, אתה לא רק שוכר מקצוען מיומן, אלא גם קול משפיע. זכור שכמה שאתה מושך אליך כישרונות מאיכות יותר גבוהה, פחות מהם זמינים למתחרים שלך. למעשה, למעט במקרים יוצאי דופן של ענקיות כמו גוגל, מיתוג מעסיק תלוי יותר בהתמדה מאשר בהתקדמות. התחרות על כשרונות טובים ומיומנים אכזרית, והשקעה במיתוג מעסיק מעניקה לחברה שלך סיכוי טוב יותר לשרוד ולשגשג.

אבל קיימת גם תשובה פחות ברורה מאליה. באותו אופן שמוצר טוב ומיתוג כללי טוב יכולים ליצור עבורך מיתוג מעסיק בכוחות עצמם, מיתוג המעסיק שלך יכול להשפיע במידה רבה על האופן בו הציבור הרחב רואה את החברה שלך. בימינו, הצרכנים לא רוצים לראות רק חברה עם מוצר יעיל – הם רוצים לראות חברה אחראית שחולקת את הערכים שלהם ומקדמת אידיאלים תרבותיים, וזה כולל את היחס שלה לעובדים שלה.

יש מתנות טובות יותר שתוכל להעניק לעצמך מאשר להשקיע בדרך שבה הציבור תופס את המותג שלך. בין אם אתה מקדיש לזה מחשבה ובין אם לאו, כבר יש לך מיתוג מעסיק. עכשיו זה תלוי רק בך אם אתה רוצה שתהיה לך השפעה על המיתוג הזה.

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.