איך אנשים מחפשים עבודה אפילו לפני שהם יודעים את זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

בכלכלה שמשתנה במהירות, המבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, התחרות על כישרונות נמצאת בשיאה הקדחתני. כולם רוצים להגיע אל המועמדים הטובים, הפקחים והכשרוניים ביותר, על מנת להניע את העסק שלהם הלאה. לגבי חברות קטנות וחדשות יותר, משמעותו של המאבק הקיומי היא שיש להן פחות זמן להכשרת כישרונות טריים: הן זקוקות לטובים ביותר שאפשר להשיג, ברגע שניתן להשיג אותם.

משמעותה של רמה כזאת של תחרות, היא שרבים מהמועמדים שהיית רוצה שיהיו זמינים לאייש משרה פתוחה בחברה שלך, פשוט אינם זמינים. סביר להניח שהם התמקמו בחברה שעובדת קשה לשמח אותם ולשמור אותם פרודוקטיביים. כשכבר יש להם עבודה שהם אוהבים, הם לא מעבירים את סופי השבוע שלהם בקריאת מדורי דרושים, לא סורקים את המדיה החברתית, ולא שולחים את קורות החיים שלהם לעבודה אחרת.

אבל זה לא אומר שהם לא מחפשים.

רוב המקצוענים, במיוחד אלה הכישרוניים במיוחד, מבקשים להשאיר חותם על התעשייה שלהם, ותמיד מסתקרנים לשמוע על יוזמות חדשות. הם שואלים את עצמם מה משמעות פרויקטים מהסוג הזה לעתיד התעשייה, והאם יוכלו להפיק תועלת מתרומה להם, באופן כזה או אחר.

במקום להגיד שהם מחפשים עבודה, יש להגיד שהם מחפשים וכמעט תמיד קשובים להזדמנויות – הזדמנויות לצמוח, להרוויח יותר, לקבל הטבות משובחות יותר, לקבל יותר אחריות ולהשאיר חותם על המקצוע שלהם. ההשלכות לגבי מגייסים ומנכ"לים שמחפשים כישרונות חדשים, עצומות. אלה כמה דברים שיש לקחת בחשבון:

 

אל תפסלו מועמדים פוטנציאליים שכבר יש להם עבודה – לא, אנחנו לא בהכרח מדברים על פיתוי כישרונות מהעבודה שלהם באמצעות רווחים טובים יותר (אם כי הדבר עשוי להטות את כפות המאזניים). מה שאתם אמורים לעשות הוא ליצור יחסים עם האנשים האלה לפני שהם מופיעים בשוק כמחפשים פעילים. תלהיבו אותם מהפרויקט שלכם ושמרו איתם על קשר באופן סדיר. אולי הדבר לא יניע אותם לעזוב את העבודה הנוכחית שלהם במיידית, אבל כשהם כן יעזבו, יהיה לכם אפיק תקשורת להציע להם דרכו הזדמנות שאולי יהיו מעוניינים בה. אולי הם אפילו יפנו אליכם.

ערוצי גיוס רגילים לא תמיד עובדים – ככל שהמועמד יותר מבוקש, פחות סביר שתוכלו למצוא אותו/אותה באמצעות שיטות גיוס רגילות ומדורי דרושים. המדיה החברתית מעולה לדברים רבים, אבל במיוחד ככלי נטוורקינג למציאה ושמירה על קשר עם מועמדים, לפני שהם אפילו מבינים שהם מחפשים עבודה חדשה.

כשאתם מגלים יוזמה, יש לכם יתרון – אם אתם מביעים עניין במועמד פוטנציאלי עוד לפני שהוא פנוי, ההתרשמות שלו מכם ומהפוטנציאל לעבוד בחברה שלכם תהיה משמעותית. כולם רוצים לעבוד במקום שבו רוצים אותם. בזמן שהחברות האחרות מחכות שמועמדים ישלחו אליהן קורות חיים, אתם יכולים להקדים אותן על ידי בניית רשת של מועמדים עתידיים. טיפוח סוג כזה של יחסים, גם יעזור לכם לדעת מה הדרך הכי טובה לגשת אל כל אחד מהאנשים.

שוק העבודה של ימינו מהווה הוכחה למהירות שבה העולם מתקדם. לעיתים קרובות, אפילו כשאנחנו מאושרים כביכול מהמקום בו אנחנו נמצאים וממה שאנחנו עושים, אנחנו עשויים להיות מופתעים מהזדמנויות חדשות. גם אם אנחנו לא מודעים לכך, אנחנו תמיד מחפשים משהו טוב יותר. עבור חלק מהאנשים, משהו טוב יותר משמעו משהו שקרוב יותר לבית ומציע תכלית יותר משמעותית. מה שלא יהיה המניע, חשוב לתפוס אותם לפני שהם בכלל מבינים שהם מחפשים, ולבנות איתם קשר מתמשך שניתן יהיה להשתמש בו במאמצי הגיוס שלכם.

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.