איך למנוע מעובדים טובים לעזוב את החברה שלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

באופן כללי, עזיבה של עובדים מהחברה היא תופעה שלילית. כמובן, יש סיטואציות בהן השינוי בצוות הוא הכרחי וחשוב לדעת לזהות זמנים כאלה. ובכל זאת, עזיבת עובדים היא לא דבר שאנחנו שואפים אליו והיא משפיעה על המשאבים של החברה.

תהליכי גיוס והכשרה לוקחים זמן ומשאבים. אם אנחנו מאבדים עובד, אנחנו בעצם מאבדים השקעה. ואם אנחנו מאבדים עובד ממש ממש מוצלח… זה בדרך כלל נזק גדול שקשה למדוד. ייתכן שבעוד כמה שנים תסתכלו אחורה ותמיד תזכרו את העובד או העובדת האלו, שהלוואי והיו נשארים אתכם לאורך זמן.

בין היתר, הדרך למנוע סיטואציות כאלה נעוצה בתרבות החברה והגישה של האנשים העובדים בה. אספנו עבורכם רשימת פעולות שכל בעל עסק יכול לבצע. הטיפים האלה יובילו אתכם בדרך הנכונה ליצירת סביבת עבודה ותרבות ארגונית שיגרמו לעובדים שלכם לרצות להישאר.

צרו אסטרטגיה לשימור עובדים

אומרים שהצעד הראשון בדרך לפתרון בעיה הוא לזהות שהבעיה קיימת. העיקרון הזה חל גם על שימור עובדים. צרו אסטרטגיה ובחנו את היעילות שלה באופן תקופתי על מנת להבין מהן הפעולות הכי נכונות עבור הארגון שלכם (כי כל אחד הוא שונה). לדוגמא, הטבות כגון שליחת עובדים לכנסים גדולים יכולות להצליח עבור חברה אחת, בעוד אופציה לרוטציה בין תפקידים בתוך החברה תשרת טוב יותר חברה אחרת.

האסטרטגיה שלכם צריכה להיות מעבר ל"להציע משכורות גבוהות". כולם עושים את זה. תשקיעו זמן בבחינת הנושא לעומק והתמקדו בשאלה – מה יהפוך את הארגון שלי למקום עבודה שאנשים רוצים להישאר בו. שימו לב, ללא אסטרטגיה אתם לא תוכלו להבין מה גורם לעובדים שלכם לעזוב ומהי הדרך הכי טובה למנוע את זה, ולמעשה תכשלו במתן מענה לשאלה המוזכרת לעיל.

השקיעו במיתוג מעסיק

אם אנחנו כבר מדברים על מה הופך את הארגון שלכם למקום נפלא לעבוד בו, למיתוג מעסיק נכון יש יכולת לעזור לכם במאמצי שימור העובדים. כן כן, מה שקראתם – מיתוג מעסיק הוא לא רק דרך טובה למשוך עובדים חדשים לחברה מבחוץ, אלא כלי לשימור צוות החברה שמח ומרוצה לאורך זמן.

איך? העיקרון פשוט – אם אנחנו רוצים למצב את הארגון כמקום שאנשים רוצים לעבוד בו, אנחנו צריכים להפוך את הארגון (באמת) למקום שאנשים רוצים לעבוד בו. אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לזכור הוא שהערכים של החברה צריכים לבוא לידי ביטוי בשגרת העבודה ובפעילות השוטפת של הצוות. העובדים מזהים את האמינות של מקום העבודה בכך שהוא לא רק משתמש בערכים כסיסמא, אלא מביא אותם לידי ביטוי בפועל. ככל שהעובדים ירגישו שהחברה אמינה במובן זה, כך הם ירגישו יותר טוב עם עצם היותם חלק ממנה.

העובדים הנוכחיים שלך הם השגרירים בעלי הערך הכי גבוה לחברה ולמיתוג המעסיק. אם הם מרוצים, הם יספרו לכל מי שנמצא סביבם איזה מקום עבודה מדהים אתם מנהלים, וכמה טוב להיות חלק ממנו. למען האמת, אם יש לכם אחוז גבוה של עזיבת עובדים, ייתכן מאוד שאתם בכלל לא עוסקים במיתוג מעסיק, או שאתם פשוט עושים את זה לא נכון.

תקיימו תקשורת טובה עם העובדים

חלק גדול מההצלחה של מערכות יחסים ושל אינטראקציות בינאישיות הוא קיום תקשורת טובה. המשמעות של זה עבור המעסיקים היא שעליהם לוודא שקיים בחברה ערוץ תקשורת פתוח וידידותי בין העובדים להנהלה. אין חוקיות אחת קבועה, וזה עשוי להיות קשה למצוא איזון בין חברות אינטימית בין מעסיק לעובד ובין קרירות וריחוק בין הצדדים. כל ארגון הוא שונה, אבל ככלל אצבע – עדיף תמיד לנטות לכיוון הפתיחות והכנות.

הווה אומר, אל תפחדו להיות ישירים עם העובדים שלכם. תערכו פגישות אישיות עם כל אחד מהעובדים על מנת לשמוע איך הם מרגישים באשר לעבודה שלהם ומה הם חושבים על החברה. תבהירו להם מהרגע הראשון שהשיחה הזו היא אינה מלכודת משום סוג ותרגיעו אותם שאין להם מה לחשוש מלהביע עמדה כנה. שיחות כאלה עשויות לצייד אתכם עם מידע בעל ערך ותובנות רבות, תוך כדי חיזוק הקשר בין העובד לבין החברה והמעסיק.

תתאימו בין הצמיחה של החברה לצמיחה של העובדים

עובדים לא רוצים רק לדעת שאתם מעריכים את הנוכחות שלהם. הם רוצים לקבל ערך מוסף כלשהו לעצמם, מעבר למשכורת שמנה. תלוש שכר נאה לבדו אינו מספיק כדי לשמר את העובדים שלכם אתכם לאורך זמן, בייחוד את אלה שנמצאים בתפקידים שהביקוש להם בשוק גבוה (ואלו הם בדיוק העובדים שאתם הכי רוצים לשמר).

אם ברצונכם לשמר עובדים, עליכם להציע להם הזדמנות לצמיחה אישית בהתאמה לצמיחה של החברה עצמה. הרבה עובדים דווקא יישארו אתכם במהלך תקופות מאתגרות, אבל אם החברה צומחת ושום דבר חיובי מזה לא מחלחל לחוויה האישית של העובדים, זה מתכון לייאוש ועזיבה. הציעו לעובדים שלכם הזדמנויות לקידום, סמינרים והרצאות, והיו גמישים עם ימי החופש והבקשות לחופשה כדי שהעובדים שלכם יוכלו להגשים את עצמם ולהנות מתחומי העניין שלהם גם מחוץ למקום העבודה.

אין דרך אחת נכונה וטובה למנוע לחלוטין עזיבה של עובדים. הניסיון האישי והצרכים של העובדים בכל בית עסק הם ייחודיים מדי בכדי שנוכל למצוא פורמולה אחת שתמיד עובדת. אבל, אם תשקיעו באסטרטגיה, תקצו משאבים לנושא ותעקבו אחרי עקרון מנחה של כנות ופתיחות, אתם בדרך הנכונה לבניית צוות נאמן שתוכלו לסמוך עליו שישאר.

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.