שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

היכן ברשת תוכלו למצוא את הטאלנטים הטובים?

המרדף אחר הטאלנטים הטובים ביותר בשוק לא הולך ונהיה פשוט מיום ליום, אפילו כשמדובר במשרות ג'וניור. לא כל משרה דורשת ניסיון עתיר שנים, ומאידך, קליטה של הטאלנט עם הכישורים והאנרגיה הנכונים תיתן לכם יתרון גדול על המתחרים, בדיוק במקומות שבהם הוא הכי משמעותי.

וזה עוד לפני שדיברנו על משרות ניהוליות, שם התחרות אפילו יותר מאתגרת. כל אלו מעלים שאלה חשובה: איך אתם נערכים לוודא שידכם על העליונה מול שלל חברות מעולות ואטרקטיביות, כדי להגיע לטובים ביותר רגע לפניהן?

אחד המקומות הטובים ביותר להתחיל לעשות את זה הוא ברשת, שם נערכים כיום הרוב המוחלט של חיפושי העבודה. אלא שהאינטרנט הוא אינסופי, וכדי להפיק ממנו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם, אתם צריכים לדעת איפה בדיוק כדאי להתמקד. אז הנה כמה מקומות טובים להתחיל מהם:

 

1.רשתות חברתיות

 

רוב המעסיקים כבר אמורים להיות מודעים לחלק הזה כיום, אבל ליתר ביטחון, נזכיר שרשתות חברתיות הן אחד המקומות הטובים ביותר לאתר מועמדים פוטנציאליים. אבל הנקודה שרבים עדיין לא הפנימו בצורה מלאה, היא כיצד להשתמש ברשתות חברתיות כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. ככלל, החוקים משתנים מפלטפורמה לפלטפורמה, אבל הנה שני טיפים שתקפים תמיד: 

השתמשו בקשרים האישיים שלכם – אין כמו המלצה מפה לאוזן כדי למשוך את הטאלנט הנכון, ואלו שכבר קיימים אצלכם בטוח מכירים טאלנטים נוספים שיכולים להתאים לכם. השימוש ברשתות חברתיות גם מאפשר לכם לשוחח איתם בצורה דיסקרטית, באופן שנותן לכם יתרון על אחרים.

השתמשו בקהילות – הקסם של רשת חברתית טמון בקהילות שבה – מפייסבוק ועד לרדיט. כל שאתם צריכים לעשות הוא להחליט מהו סוג המועמדים שאתם רוצים לטרגט, ואז למצוא את הקהילות שבהן הם חברים. ואם אתם באמת רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה, אתם יכולים אפילו ליצור קהילה משל עצמכם, שיכולה למשוך מועמדים פוטנציאליים.

 

2.אתרי חיפוש משרות

 

בעידן הנוכחי אתרים מהסוג הזה נשמעים קצת מיושנים, אולם עדיין יש להם תפקיד חשוב במערך. האפקטיביות שלהם נובעת במידה רבה ממבנה האלגוריתם שעומד מאחוריהם, שמיועד להציג לגולשים שלהם תוכן שמבוסס על תחומי העניין שלהם. כך, מודעה שנוסחה בצורה מדויקת באתר מהסוג הזה יכולה לייצר לכם חשיפה בדיוק להקל היעד שאתם צריכים, בייחוד במקרים שבהם אתם לא יודעים כיצד לטרגט אותם בעצמכם. ואגב גם פרסומות אונליין הם אופציה לא רעה, בדיוק מאותה סיבה.

 

3.התייעצות עם מומחי גיוס

 

לצד היתרון של אתרים לחיפוש עבודה במקרים של משרות לקהל ממוקד, כשמדובר בטרגוט רחב יותר שאמור למשוך מספר רב של מועמדים – הם לרוב פחות אפקטיביים. הסיבה לכך היא אופציית הפילטור הרחבה מדי, שמייצרת תוצאות לא מספיק ממוקדות עבור חברות רבות.

לכן, גם אם הארגון שלכם הוא ייחודי לא היינו מציעים לוותר על האינטרנט, אלא פשוט להבין שכארגון ייחודי אתם צריכים גם אסטרטגיית גיוס ייחודית. מגייסים מקצועיים יכולים לסייע לכם בבניית אסטרטגיית איתור אונליין של מועמדים, שתפורה באופן אישי לצרכים שלכם. יותר מכל אדם אחר, הם יודעים היכן ברשת ניתן למצוא את המועמדים הטובים ביותר, ובמקרים רבים אלו יהיו מקומות שלא הייתם חושבים לחפש בהם. ולצד האיתור, הם יידעו להגיד לכם גם מהי הגישה הנכונה ביותר ליצור קשר עם אותם מועמדים כדי למשוך אותם אליכם. ב-iTalent, אנחנו משתמשים בשיטות ייחודיות שפיתחנו לאורך השנים, לצד כלים טכנולוגיים שמאפשרים לאתר ברשת את המועמד הנכון.

 

4.האתר שלכם

 

דבר אחד שרוב המעסיקים נוטים לשכוח בהקשר של גיוס, הוא שהוא אפקטיבי במידה רבה דווקא כשהוא לא דורש השקעה של תקציבים ומשאבים רבים באיתור של המועמדים הטובים ביותר ברחבי האינטרנט. בהתאם לכך, כל מעסיק צריך לשאוף לגרום למחפשי העבודה לפנות ישירות אליו – ואת זה ניתן להשיג בעיקר דרך האתר שלכם. 

כאן בדיוק טמון הפוטנציאל של מיתוג מעסיק: לגרום לאנשים בשוק העבודה להכיר את החברה שלכם ואת תחום העיסוק שלכם, וליצור אצלם את התדמית שאתם מהווים מקום שהם היו רוצים לעבוד בו.

כשאתם מצליחים למשוך מועמדים פוטנציאליים לחיפוש יזום של משרות באתר האינטרנט שלכם, אתם בעצם מזמינים אותם לחלל שלכם, שבו תוכלו להעביר את המסר התדמיתי שאתם רוצים להעביר, באווירה שנכונה לכם ובצורה המקיפה ביותר, בשונה מכל פלטפורמה אחרת שאינה שייכת לכם. כדי להשלים את התמונה, אל תשכחו לכלול קישור לדף המשרות במקום בולט בעמוד הבית שלכם, ולוודא שהוא נגיש גם מכל עמוד אחר באתר שלכם, כך שמועמדים פוטנציאליים לא יפספסו אותו.

ויש עוד בונוס במשוואה הזו: מיתוג מעסיק ברמה טובה יכול למשוך מועמדים שבאופן רשמי כלל לא היו בתהליך חיפוש, ולכן אינם זמינים לחברות אחרות בשוק. במקרה של אנשים שחושבים על שינוי כיוון בחייהם, סביר להניח שהם יחפשו את משרת החלומות שלהם אצלכם באתר, הרבה לפני שהם יתחילו לעבור על רשימות אינסופיות של משרות. זו דרך נהדרת להעמיק את מאגר הטאלנטים שעומד לרשותכם, וליצור יתרון יחסי על כל שאר השוק.

לסיכום אפשר לומר בוודאות שהאינטרנט שינה מקצה לקצה את פני הגיוס לתמיד, ובמהלך שני העשורים האחרונים בלבד, הוא הפך למקום תחרותי מאד. כדאי להגיע לטאלנטים הטובים ביותר, אתם חייבים לדעת איפה וכיצד למצוא אותם אונליין, ושימוש באסטרטגיות חיפוש כמו גיוס באמצעות רשתות חברתיות, מיתוג מעסיק או התייעצות עם מומחי גיוס יכולים לשפר את התוצאות שלכם באופן דרסטי. בתוך המשוואה הזו, אפילו אתרי חיפוש עבודה מוצאים את המקום שלהם. המפתח הוא להשתמש בכל אחד מהכלים האלו בצורה הנכונה ביותר לו.

 

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.