למה שאנשים ירצו לעבוד אצלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

זאת היא שאלה חשובה שכל מעסיק צריך לשאול את עצמו. מעבר לכל, השאלה היא תרגיל בענווה, אבל היא גם אמורה להיות גורם מתמרץ שמוביל אותך ליצור סביבת עבודה טובה יותר, שתמשוך את הכישרונות המתאימים ותשאיר אותם נלהבים לתרום לפרויקט שלך לאורך שנים.

אז למה באמת שאנשים ירצו לעבוד אצלך? אילו תכונות או איכויות צריכה החברה שלך לטפח על מנת לשדר רושם של מקום עבודה אטרקטיבי? התשובה הנכונה על כך תוביל אותך להיות תחרותי בשוק העבודה, למשוך אליך את המועמדים הכי טובים, ולמנוע אותם מהמתחרים שלך. הרבה מוטל על הכף, אז הבה נביט בכמה מהדרכים הכי טובות לבנות יסודות טובים למגייסים שלך.

הצע הזדמנויות

אנשים שונים מגיבים לדברים שונים באופנים שונים. אבל מה שמשותף לכולם הוא השאיפה לקבל הזדמנויות במקום העבודה, ושווה לך לבנות מוניטין התואם את השאיפה הזאת. מה משמעות הדבר להציע הזדמנויות? ובכן, לכל חברה יש את הדרכים המיוחדות לה להציע הזדמנויות, בהתאם למבנה הניהולי שלה. אחת מהדרכים לוודא שאתה מציע הזדמנויות, היא לקדם,  להוסיף ולפתח מבפנים מתי שרק ניתן. כשאתה מקפיד לקדם מבפנים, אתה שולח מסר שאתה מעריך את העובדים שלך, ונותן להם לדעת שגם אם לפעמים ההתקדמות איטית ולפעמים מהירה, יש להם משהו להרוויח, אישית, מכך שהם נשארים ומשקיעים עבודה טובה.

אישיות עם ערכים

אבל הכישרונות של המאה ה-21 לא מעוניינים רק בתלוש שכר. זה רק המינימום ההכרחי שמישהו מוכן לעבוד תמורתו. אתה גם רוצה שהעובדים יתלהבו מכך שהם חלק מהפרויקט שלך, ומשמעות הדבר בניית זהות מותג עם ערכים ברורים. מה אמורים להיות הערכים האלה? זה כבר תלוי במידה רבה במוצר שלך ובזהותך האישית: אילו ערכים יקרים לך; אילו רעיונות אתה רוצה להשמיע ולממש; מדוע הקמת את העסק שלך מלכתחילה. סביר להניח שאת הערכים שלך חולקים רבים אחרים, שחווים תחושת שייכות והישג מעצם זה שהם חלק מהעסק שלך. במקום לזייף אישיות, חשוב עליה כעל ישות אורגנית שאתה רוצה להבין ולדעת עליה יותר.

הנח לכישרונות להיות יצירתיים

יש יזמים שמתקשים לזנוח חזון מסוים שיש להם לגבי איך תיראה החברה שלהם ומה תעשה. החזון הזה עשוי להיות מעולה ועשוי להתממש – אבל סביר להניח שלא, וזה בסדר. באופן כללי, כשאנשי עסקים מעודדים יצירתיות בקרב העובדים שלהם, ושומרים על ראש פתוח לרעיונות חדשים מעובדים חדורי מוטיבציה, הם נעשים חזקים בהרבה ומושכים כישרונות טובים יותר.

השורה התחתונה היא שהעובדים שלך באים בשביל תלוש המשכורת, אבל נשארים בשביל חוויית העבודה – וכולם רוצים ליצור. עליך לטפח תרבות עבודה שבה רעיונות יכולים לצמוח מלמטה כלפי מעלה. אם אתה מניח לעובדים לתרגל את שרירי היצירתיות שלהם, זה רק ישפר אותם כעובדים בטווח הרחוק, ובעתיד יעזור לך למשוך כישרונות טובים יותר, שמחפשים מקום עבודה מרתק ומלמד.

מצא את האיזון

למרות שקפיצות ודילוגים עכשוויים בטכנולוגיה אמורים להפוך את החיים והעבודה שלך לקלים ויעילים יותר, אנשים רבים מדי עובדים יותר מדי. אתה יכול לגרום לחברה שלך לבלוט לטובה אם תקפיד לשמור על מאזן העבודה-חיים של העובדים שלך. סופשבוע כהלכתו, שאותו מעבירים בניתוק מוחלט מהעבודה, עשוי לתרום רבות, משום שכך העובדים מבינים שמעריכים אותם באותה המידה שמעריכים את העבודה שלהם.

התוצאה אינה רק עובדים מאושרים יותר ומשיכת מועמדים רבים יותר, אלא מקום עבודה יעיל יותר במהלך שעות העבודה. שלל מחקרים מראים שהפסקות נאותות מהעבודה מגבירות למעשה את התפוקה, אז למה לא להקפיד שיקיימו אותן? ומנקודת מבט של עובד, למה לעבוד תמורת תלוש שכר נאה, אם אין לך זמן ליהנות ממנו?

בשביל לדעת למה אנשים ירצו לעבוד אצלך, אתה צריך לשאול את עצמך איזו מין סביבת עבודה מועמדים מחפשים. זה משתנה מאדם לאדם ומתעשייה לתעשייה, אבל העיקרון הכי חשוב לזכור הוא לתת לעובדים נתח בעתיד העסק שלך. פרקטיקות טובות שכאלה ובניית תדמית ציבורית סביבן, יעזרו למשוך אליך את מיטב הכשרונות.

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.