המדריך להופעה אפקטיבית בזום חלק II

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

עדי באריל

חצי שנה לתוך הקורונה, ואנחנו עמוק בשיחות וידאו מרחוק וזום, כאילו נולדנו לזה. אבל עדיין יש המון מה לשפר בדרך בה אנחנו מופיעים ואנחנו רואים דוגמאות לכך יום-יום בשיחות עם אנשים שהפנים שלהם חתוכות, רואים את התיקרה שמעליהם, לא שומעים אותם טוב ועוד. אז ריכזנו כאן כמה תובנות חשובות, שמתווספות להמלצות שכתבנו במאמר הקודם "המדריך: איך תיראו טוב בשיחות וידאו", ויסייעו לכם לשדרג את אפקטיביות ההופעה והעברת המסרים שלכם – בשיחות או בהרצאות עם לקוחות, משקיעים, עמיתים , וכל מי שאתם מדברים אתו אונליין.

1. אנשים מתקשים להישאר מרוכזים זמן ממושך מול אדם שמדבר אליהם מתוך מלבן קטן בפינת המסך. מה עושים?
* בקשו ממי שמולכם להגדיל את החלק בו רואים אתכם כך שנתחלק על המסך חצי-חצי – אנחנו והמצגת
* עירכו הפסקות מתודיות לשאלות, הפעלות, סרטונים. אם מדובר בהרצאה לתלמידים או סטודנטים, אפשר להציע הפסקה לעיון במדיה חברתית/להביא כוס מים/שירותים וכיוב'.

2. התאימו את המצגות למדיום החדש
כשאתם מציגים את המצגות בפונקציית 'שיתוף מסך', הרזולוציה יותר נמוכה, ופונטים דקים או קטנים הופכים בלתי קריאים. תנו את הדעת לנושא ושנו את עיצוב המצגת שלכם לפונטים גדולים יותר. מומלץ אפילו לערוך כמה ניסיונות של שידור המצגת באמצעות שני מחשבים או עם שותף כדי לראות איך המצגת נראית אצל הצופים שלכם.

3. להופיע מול מצלמה מלחיץ הרבה אנשים ומקשה עליהם לשמור על רצף הרצאה. תתאמנו הרבה מול בני משפחה וחברים ותגיעו בטוחים ומוכנים להרצאה. אפשר לשקול להכין מראש טקסט של מה שאתם רוצים להגיד וללמוד אותו בעל פה, כדי לשמור על הרצף.

4. לדבר לריבועים שחורים יכול להיות מבאס. בקשו מהקהל שלכם לפתוח מצלמות והסבירו להם שזה עוזר לכם לתקשר איתם טוב יותר.

5. עירכו היכרות עם האנשים שמולכם. שלבו קצת סמול טוק בתחילת ההרצאה או השיחה, כדי לייצר כימיה ועניין. זה גם יעזור להפיג את המתח מצידכם. התעניינו בקהל שלכם. מה הוא עושה, או מה הציפיות שלו מההרצאה או מהשיחה. השתמשו במידע הזה בהרצאה עצמה

6. הדגמות של טכנולוגיות או יצירה – נסו להשתמש במצלמה נוספת או יוזר נוסף. בזום יש אופציה לשלב שתי מצלמות (של המחשב ושל הטלפון).

7. סאונד לא טוב הורס הכל. אנשים שזזים, מתקרבים ומרחקים ממיקרופון המחשב שלהם, מיקרופונים לא איכותיים, ועוד – אלה תופעות נפוצות שמקשות לעקוב אחרי הדובר ולהבין מה הוא אומר. מה עושים? תעשו לעצמכם טובה וריכשו מיקרופון חיצוני שתחברו למצלמה או המחשב בהם אתם משתמשים. איכות השיחה תעלה באלפי מונים.

8. רקעים – אז בהתחלה התלהבנו והשתוללנו עם הרקעים. עכשיו המטרה שלהם צריכה להיות לשרת את המותג שלנו בשיחות וידאו, או להעביר מסר הנוגע לשיחה או אלינו. זה אומר שעבר זמנם של הרקעים של חוף הים, והגיע הזמן לרקעים של משרד, שילוב של הלוגו שלכם, רקע של בית מעוצב היטב, שמזכיר שאתם משדרים מהבית. חישבו איך הרקע יכול לשרת אתכם, אולי אפילו להוות אמצעי לשבירת קרח בתחילת השיחה.

9. טכנולוגיות ושליטה במדיום. זום יצאו עם פיתוחים חדשים שמאפשרים שילוב של המצגת ושל הדובר על המסך, שילוב מצלמה נוספת (מתאים להדגמות) ועוד. כדאי להתעדכן ולראות אם רלבנטי לצרכים שלכם, ולהתאמן לפני השיחה.

*על הכותבת: עדי באריל היא יועצת שיווק ותקשורת, בעלת משרד adibarill communications, מתמחה ביעוץ תקשורת ויחסי ציבור לחברות מתחום ההייטק והיזמות. בין השאר, עדי מומחית להופעה אפקטיבית בזום ומעבירה סדנאות בנושא "הופעת זום מנצחת".

CONTACT US
בואו נצמח ביחד

המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.