
אילון רשף וחברת גונג משתמשים בשיטות של יזמים כדי לגייס את הטאלנטים הטובים ביותר. איך התהליך נראה בפועל? שונה מכל מה שאתם רגילים לראות במחלקות HR.
אנו מעודדים את הצוות שלנו ללמידה שוטפת, לשיפור הכישורים ולצמיחה אישית. למדנו שצוות טוב סובב סביב תקשורת והיכולת להביא את עצמך לידי ביטוי, ולכן אנו תמיד מציעים לצוות שלנו את ההזדמנות לחלוק את הידע שלהם. זו משימה בהתהוות, אבל אנחנו עושים אותה יחד, ונהנים מהדרך.תהנו, וברוכים הבאים לחצר האחורית שלנו.
אילון רשף וחברת גונג משתמשים בשיטות של יזמים כדי לגייס את הטאלנטים הטובים ביותר. איך התהליך נראה בפועל? שונה מכל מה שאתם רגילים לראות במחלקות HR.
נכון שכל מעסיק מתוודע בסופו של דבר לאתגרים הכרוכים בגיוס צוות מעולה, אבל גיוס מנהלים הוא שדה משחק שונה לחלוטין, עם מיני בעיות ייחודיות שיש להתגבר עליהן.
ברוב המקרים, לא תרצו לפרסם בפומבי שאתם מגייסים לתפקידי ניהול בכירים. אם תעשו את זה, ייתכן שתסתכנו בכך שתגרמו לאחרים (למתחרים שלכם וגם לעובדים הנוכחיים שלכם) את התחושה שהחברה שלכם לא יציבה. נכון שתמיד שווה לבחון את הכישרונות שכבר עומדים לרשותכם, אבל לא תמיד ניתן למצוא ולקדם את האנשים הנכונים מבין שורותיכם. זאת הסיבה שרוב המעסיקים מעדיפים לחפש מנהלים במעגלי הרישות העסקי (נטוורקינג) הפרטיים שלהם. המלצה אישית היא תמיד הדבר הכי טוב.
הדי-אן-איי הפנימי של הארגון, באופן טבעי וכמעט ללא צורך בהתערבות חיצונית.
כדי לעשות את זה, היא פיתחה תהליך גיוס ייחודי, ששם את עיקר המשקל על ההתאמה הבינאישית – באמצעות שימוש במודל היררכיה שטוחה, המשתף גורמים שונים בחברה בתהליך הגיוס, כאשר כל אחד מהם יכול להטיל וטו בכל שלב.
כל מי שאי פעם הגיש מועמדות לעבודה, יודע כמה זמן משקיעים בהכנות, כדי להשיג ביצועים טובים בראיון עבודה. אתה עובר ומשפצר את קורות החיים שלך, לומד את החברה, מכין תשובות לשאלות צפויות – כל הדברים הרגילים. אבל גם מראיינים אמורים להתכונן לראיונות, ולהגיע עם תכנית סדורה.
סקו אחראית על גיוס של אנשים עם מוגבלויות לאינטל, בהתאם לחוק החל על ארגונים גדולים.
אבל היא עושה את זה בצורה חכמה, שמממשת את הפוטנציאל האדיר שביצירת גיוון והון אנושי עשיר, כדי למצוא פתרון יצירתי לאתגרי הגיוס המשמעותיים שעומדים בפני החברה.
איפה תמיד הכי רצית לעבוד לפני שהגעת למקום בו אתה נמצא? בגוגל? בניו יורק טיימס? בסטארבקס? למה? החברות האלה מעולות במשיכת המוחות הכי טובים בתחומם, על ידי יצירת ושימור הייפ לגבי עבודה אצלן. כמובן שהן מושכות אנשים מסוגים מאוד שונים, בהתאם לתעשייה הספציפית, אבל מה שיש לכולן במשותף הוא מיתוג מעסיק חדשני ומתקדם.
נטע פיס, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Idomoo, הגיעה להתארח אצלנו בפודקאסט ומדברת על האופן בו מיתוג מעסיק משפיע על הגיוס בחברה, על דגשים חשובים לתהליך נכון ואיך הכל משתלב עם יתר המאמצים של החברה לגיוס עובדים.
שרוצים לעשות משהו כמו שצריך, עדיף לנקוט בגישה מדעית כזאת שתשאיר כמה שפחות מקום לספק. כשמדובר בגיוס, ובמיוחד בסורסינג, זה יכול להיות קשה לקבוע כיצד תראה גישה מדעית בפועל, אך pre-sourcing יכול לקדם אותנו לייעול עבודתנו בבהירות.
טל דסקל, מנכ"ל חברת Easy Send, התארח אצלנו בפודקאסט לשיחה על תהליך הגיוס בחברה שלו, ועל חשיבות ההתאמה של המועמד לאופי של החברה, ולא רק לדרישות התפקיד.
החברה שלנו הופכת להיות טובה יותר ויותר בזיהוי וגינוי עסקים שלא מיישמים את עקרונות הגיוון והכללה בארגון- עקרונות שאינם עניין של יחסי ציבור ומוסריות גרידא, אלא גם גורמים משמעותיים להשפעה על רווחיות העסק.
שימו אזניות והקשיבו לסיון מלחי, פסיכולוגית ארגונית שמתמחה בגיבוש אסטרטגיית גיוס לארגונים
"גיוון והכללה" הן מילות באז שהשימוש בהן הולך וגובר בעשורים האחרונים. ארגונים רבים טוענים שהם אכן מגוונים ומכלילים, אבל לא כל אלה באמת מבינים מה זה אומר, למה זה כל כך חשוב ואיך לעשות את זה נכון.
המחויבות שלנו היא להביא את הארגונים והצוותים שעובדים איתנו למקום טוב יותר – יותר גמישים לשינויים, יותר מעורבים ועם קשת נרחבת יותר של כלים, שתאפשר להם ליצור עתיד טוב יותר.